Gwisgo Divat ÁSZF. 2.rész
Megrendeléstől való elállás joga, módja, következményei, visszaküldés
A visszaküldési kérelmet minden esetben a termék visszaküldése előtt jelezni kell a visszaru@gwisgo.hu e-mail címen vagy a rendelkezésre álló elérhetőségeken.
Megrendelés teljesítésig, azaz a megrendelt termék(ek) postaszolgálatnak történő átadásáig a rendelés szabadon és következmény nélkül módosítható, illetve lemondható. Ilyen esetben küldje el nekünk a megrendelés azonosítószámát, termékek cikkszámát, megnevezését - melyet a visszaigazoló e-mailben talál – a info@gwisgo.hu e-mail címre. Amennyiben az Ügyfél eláll a megrendeléstől, de a termék vételárát már átutalta, abban az esetben vásárlása végösszegét a vállalkozás 8 napon belül visszafizeti.
Az utánvéttel megrendelt termék át nem vétele NEM jelenti az elállási jog jogszerű gyakorlását. Ezt a tevékenységet a vállalkozás szándékos károkozásnak tekinti és kezelési költséget érvényesít a fizetési kötelezettséget vállaló, de nem teljesítő -szerződésszegő- megrendelő felé.
Amennyiben az Ügyfél a termék házhoz szállítása után kíván a vásárlástól elállni, azt az áru átvételét követő 14 munkanapon belül, indoklás nélkül megteheti. Ennek módjáról a 45/2014. (II. 26.) -Korm. rendelet a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól- számú kormányrendelet rendelkezik. Amennyiben elállási jogával kíván élni, azt írásban, levélben vagy e-mailben teheti meg, hivatkozva a termékre és a megrendelés azonosítójára.
Amennyiben a megrendelő nem elégedett a kiszállított termékkel az elállás jogát 14 napon belül, attól a naptól kezdve gyakorolhatja, amikor az árut átvette. A terméket eredeti, sértetlen, nem használatba vett állapotban saját költségén kell visszajuttatnia vállalkozás által megadott címre. A vállalkozás mindenkor az elérhető legkedvezőbb áru visszaküldési módot javasolja, a megrendelő érdekeinek legmesszemenőbb figyelembevételével. A vállalkozás kizárólag új állapotú, sérülésmentes, hiánytalan tartalmú és csomagolású (a cipős doboz nem csomagolóanyag, hanem a termék része!) termék visszaszolgáltatása esetén köteles a teljes vételárat megtéríteni.
Azon terméket, amely ’ÚJ termékként’ újra értékesítésre alkalmatlan állapotúvá vált a vállalkozásnak nem áll módjában forgalomba hozható, nem értékcsökkent termékként visszáruzni. A feltételek nem teljesülése esetén a vállalkozás fenntartja magának a jogot a visszaküldés elutasítására. Ez esetben a megrendelő dönthet úgy, hogy kéri a termék újra elküldését, de ez esetben a szállítási díjak a megrendelőt terhelik.
A következő (a jogszabályi kereteken felül) esetekben NEM LEHETSÉGES AZ ELÁLLÁSI JOGGAL VALÓ ELÁLLÁSSAL TÖRTÉNŐ VISSZAKÜLDÉS:
- A termék bepiszkolódása, (cipő esetén mély járóránc kialakulása)
- A termék fizikai állapotának sérülése esetén
- A termék próbát meghaladó használatba vétele esetén
A termék kipróbáláson felüli használati (értékcsökkenési) díjakat az alábbi szerint határozzuk meg:
Minden esetben a termék vételárából számítjuk az értékcsökkenés mértékét.
- A termék dobozának sérülése, gyűrődés, állagának megváltozása esetén: 30%.
- A termék gyári címkéjének eltávolítása esetén: 20%.
A termék visszaszolgáltatása csak és kizárólag postai úton lehetséges az elállási nyilatkozatban feltüntetett címre küldve.
Csere esetében elállási nyilatkozat kitöltése szükségtelen.
A fogyasztó kötelezettségei elállás vagy felmondása esetén
Amennyiben a fogyasztó élni kíván az indoklás nélküli elállási joggal, abban az esetben köteles az elállási szándékát tartalmazó elállási nyilatkozatot a termék kézhezvételétől számított 14 napon belül az alábbi elérhetőségek egyikére elküldeni:
Postázási cím: Az elállási nyilatkozatban feltüntetett módozatok szerint.
Elállási nyilatkozat letöltése
Email cím: visszaru@gwisgo.hu
Amennyiben a fogyasztó a 45/2014. (II. 26.) Kormányrendelet 22. §-nak megfelelően élni szeretne az elállási jogával, úgy köteles a terméket haladéktalanul, de legkésőbb az elállás közlésétől számított tizennégy napon belül az Eladó által megjelölt címre visszaküldeni, illetve a vállalkozásnak vagy a vállalkozás által a termék átvételére meghatalmazott személynek átadni. A határidő betartottnak minősül, ha a fogyasztó a terméket a határidő lejárta előtt elküldi.A fogyasztó viseli az elállási jog gyakorlása miatt az áru visszaszolgáltatásával kapcsolatban felmerülő költségeket, kivéve ha az Eladó vállalja ezen költség viselését. A fogyasztót ezen felül egyéb költség nem terheli. Webáruházunk esetében az Eladó nem vállalja át az áru visszaszállítási költségét, így az a vásárlót terheli.Abban az esetben, ha az üzlethelyiségen kívül kötött szerződés megkötésével egyidejűleg a terméket kifuvarozták a fogyasztónak, az Eladó saját költségén fuvarozza vissza a terméket, ha az jellegénél fogva postai küldeményként nem küldhető vissza.A fogyasztó csak a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenésért felel. Nem felel a fogyasztó az értékcsökkenésért, ha a vállalkozás a fogyasztót nem tájékoztatja az elállási jogról.
A Packeta.hu - kézbesítés személyes átvevőhelyre szolgáltatással érkezett csomagot
-
1., az átvételi ponton keresztül küldheti vissza. Az ehhez szükséges webáruház ID azonosítót minden esetben a visszaküldési kérelem beérkezése után e-mailben küldjük el Önnek.
-
2., postai úton, vagy egy másik helyi szállítócégen keresztül feladja és elküldi csomagját az adott ország visszaküldési címére (lásd néhány sorral lejjebb). A címzésben fontos megadni a webáruház azonosítót, amit minden
-
esetben a visszaküldési kérelem beérkezése után e-mailben küldjük el Önnek.
Az 1. módon visszaküldött csomagok visszaküldésének költsége Önt terheli, de a feladás helyén nem kell fizetnie, a visszaküldendő összegből kerül levonásra!
A 2. módon visszaküldött csomagok visszaküldésének költsége Önt terheli és a feladás helyén kell fizetnie!
Az MPL, DPD, Sprinter Futárszolgálattal érkezett csomagot,
ha a csomag méret legfeljebb 50 x 31 x 35 cm és maximum 20 kg ) a következő címre kérjük visszaküldeni:
(Gurzó Ferencné e.v. 2315 Szigethalom, 757 sz. automata - Szigethalom Lidl
Cím: 2315 Szigethalom, Mű út 7., Tel: +36204037752, E-mail: visszaru@gwisgo.hu )
minden más méretű csomagot a következő címre kérjük visszaküldeni:
(Gurzó Ferencné e.v. Szigethalom posta „Postán maradó”
2315 Szigethalom, Szabadkai utca 55.Tel.: 20 403 77 52, E-mail: visszaru@gwisgo.hu )
Az ily módon visszaküldött csomagok visszaküldésének költsége Önt terheli és a feladás helyén kell fizetnie!
FoxPosttal érkezett csomagot a FoxPost automata visszaküldés funkciójával és az átvételi sms kód használatával lehet visszaküldeni.
Az ily módon visszaküldött csomagok visszaküldése 800 Ft, ezért az automatánál NEM kell fizetnie, utólag rendezzük a termék árának visszatérítésénél!
A Fogyasztó által visszaküldött termékek esetleges értékcsökkenésének megállapításához a Vállalkozás bevizsgálást végez. A Vállalkozás a vizsgálatba szükség esetén külső szakértő bevonását is igénybe veheti. A vizsgálat időtartama az „azonnali szemrevételezés” időtartamtól legfeljebb a visszatérítési kötelezettség időpontjáig tart. Az elállási jog gyakorlása semmilyen többletköltséget (kivételeket lásd: Fogyasztóbarát tájékoztató) nem jelent a vásárló számára, a termék visszajuttatásáról azonban Ügyfélnek kell gondoskodnia. Írásban történő elállás esetén elegendő az elállási nyilatkozatot 8 munkanapon belül elküldeni, egyúttal gondoskodnia kell a termék mihamarabbi visszajuttatásáról.
Az elállási jog gyakorlása során a Vásárló jóhiszeműen köteles eljárni, jogát rendeltetésének megfelelően köteles gyakorolni. Ezen joggyakorlás nem vezethet a joggal való visszaéléshez a Vásárló részéről. (Ptk. 1:5. paragrafusa a törvény tiltja a joggal való visszaélést
Elállás esetén a vállalkozás követelheti a fogyasztótól az áru nem rendeltetésszerű használatából eredő kárai megtérítését (lásd: fent).
A felek eltérő megállapodása hiányában a fogyasztó nem gyakorolhatja az elállási jogot olyan termék értékesítése esetében, amely a fogyasztó személyéhez kötött, illetve amelyet a fogyasztó utasításai alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő.
A fogyasztó nem élhet az elállás jogával, ha a terméket a vásárlást követően használatba vette, kimosta vagy bármilyen átalakításnak vetette alá, feltéve, hogy a termék megfelel a rajta feltüntetett minőségi követelményeknek.
Továbbá a fogyasztót a következő esetekben sem illeti meg az elállási jog:
-
Olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a Fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állított elő a Vállalkozás, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a Felhasználó személyére szabtak.
-
Romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző termék tekintetében.
-
Olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza. (pl. cumi, kozmetikumok, étrend-kiegészítők). Ez esetben, azonban, ha a csomagolást, a védőfóliát még nem bontotta fel, vagyis a terméket még nem vette használatba, úgy visszaküldhető a termék.
Kérjük, hogy a terméket ne utánvéttel küldje vissza! Az utánvéttel visszaküldött csomagot nem áll módunkban átvenni.
A termékek visszajuttatásának költségét illetően webáruházunkban az előzőekben ismertetett módozatok érvényesek. A jogszabály rendelkezése szerint amennyiben a vásárlás előtt a megrendelőt tájékoztatták a visszaküldés költségeiről akkor az a megrendelőt terheli!
Amennyiben a visszaküldött csomag megfelel a fenti feltételeknek, A vállalkozás kötelezettséget vállal arra, hogy a vételárat a hatályos jogszabályokban rögzítetteknek megfelelően, a csomag átvételét követő 8 napon belül visszafizeti (kizárólag bankszámlára) a vásárló részére. A visszatérítendő összeget a vállalkozás a következő költségek levonása mellett téríti vissza:
- vételár visszafizetésének költsége
- a kiszállítási költséget - amennyiben a megrendelő nem az alap
szolgáltatást (csomagkuldo.hu, FoxPost, MPL átvételi pontok), hanem más
kényelmi szolgáltatást kért (házhoz kézbesítés, stb..)
- az extra fizetési (utánvét, bankkártyás) szolgáltatást kért
Rendelés előtt kérjük, legyen szíves vegye fel a kapcsolatot ügyfélszolgálatunkkal, így pontos információt kaphat a termék paramétereit illetően. Sajnos azt nem tudjuk, hogy tetszeni fog Önnek felvéve ruhadarab, de minden minden rendelkezésre álló információval segítünk, hogy sikerüljön a megfelelő modell kiválasztása.
Az utánvéttel megrendelt, a megrendelő által elfogadott kiszállítási időpontban kiszállított, de a megrendelő által át nem vett és a szállító által visszaszállított termékek esetében a vállalkozás értékhatártól függően kezelési költséget számít fel. Ennek mértéke 0-50.000 Ft közötti áruértékre 2.500 Ft, 50.000-100.000 Ft áruértékre 3.000 Ft, 100.000 -200.000 Ft áruértékre 3.500 Ft.
A vállalkozás végig fenntartja magának a jogot, hogy elálljon a szerződéstől.
Kellékszavatosság, szavatosság : ruházati termékek
Szavatossági igény minden esetben kizárólag a számla bemutatásával érvényesíthető
A Felhasználó a Vállalkozás hibás teljesítése esetén a vállalkozással szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény rendelkezéseinek megfelelően.
Fogyasztói szerződés esetén a Fogyasztónak minősülő Felhasználó az átvétel időpontjától számított 2 éves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit, azokért a termékhibákért, amelyek a termék átadásának időpontjában már léteztek. Két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait a Felhasználó érvényesíteni már nem tudja.
Nem a Fogyasztóval kötött szerződés esetén a Felhasználó az átvétel időpontjától számított 1 éves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit.
A Felhasználó – választása szerint – az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet: Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha ezek közül a Felhasználó által választott igény teljesítése lehetetlen, vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást, vagy a kicserélést a Felhasználó nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását, vagy a hibát a vállalkozás költségére a Felhasználó is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat.
A választott kellékszavatossági jogáról a Felhasználó egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Felhasználó viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.
A Felhasználó köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő (2) hónapon belül közölni.
A Felhasználó közvetlenül a vállalkozással szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.
A teljesítést (vagyis a kiszállítást, átvételt) követő hat hónapon belül felismert hiba esetén vélelmezni kell, hogy a hiba már a teljesítés időpontjában fennállt, kivéve, ha e vélelem a hiba jellegével, vagy a termék természetével összeegyeztethetetlen. A Vállalkozás csak akkor mentesül a szavatosság alól, ha ezt a vélelmet megdönti, vagyis bizonyítja, hogy a termék hibája a Felhasználó részére történő átadást követően keletkezett. Ennek alapján a Vállalkozás nem köteles a Felhasználó kifogásának helyt adni, ha megfelelően bizonyítja, hogy a hiba oka, a termék nem rendeltetésszerű használatának következménye. A teljesítést követő hat hónap elteltével azonban a bizonyítási teher megfordul, vagyis vita esetén a Felhasználónak kell bizonyítania, hogy a hiba már a teljesítés időpontjában fennállt. A vásárlást követő 6 hónapon belül az esetlegesen szükségessé váló külső szakvéleményt a vállalkozás ügyfélszolgálata szerzi be, 6 hónapon túl, de 2 éven belül pedig az Ügyfél fordulhat a fogyasztóvédelmi szervhez, ha külső szakvéleményt szeretne a kifogásolt termékről. A szavatossági igény elfogadása esetén a fogyasztó által elvárható rendeltetésre figyelemmel javítást, cserét, pénzvisszafizetést - lehetőség szerint 15 napon belül - biztosítunk.
Termékszavatosság
Termékszavatosság kizárólag ingó dolog (termék) hibája esetén merülhet fel. Ez esetben a Fogyasztónak minősülő a Felhasználó – választása szerint – a kellékszavatosság alapján megillető jogát vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.
Termékszavatossági igényként a Felhasználó kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.
A termék akkor minősül hibásnak, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek, vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
Termékszavatossági igényét a Felhasználó a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két (2) éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.
A Felhasználó a termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja.
A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén a Felhasználónak kell bizonyítania.
A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:
-
a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
-
a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
-
a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.
A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.
Ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igény egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthető. Termékszavatossági igény eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a Felhasználó a gyártóval szemben érvényesítheti.
Reklamációk kezelése, kapcsolattartás
A vásárlás során előforduló hibák, félreértések reklamációhoz vezethetnek. Az üzletszabályzatban leírtaknak megfelelően járunk el minden reklamáció kezelése esetén. Minden beérkezett véleményre reagálunk és minden általunk, illetve szállítóink által elkövetett hiba esetén a legnagyobb rugalmassággal - vásárlóink érdekeit szem előtt tartva - járunk el. Vásárlóinkkal a kapcsolatot ügyfélszolgálatunk elérhetőségein keresztül tartjuk. Bármilyen észrevétele van termékeinkkel, szolgáltatásainkkal, kérjük, jelezze részünkre.
A webáruház tevékenységével, vagy a webáruház által forgalmazott termékkel kapcsolatos panaszaikat e-mailben és postai úton is benyújthatják a webáruház üzemeltetője részére. Az eladó az e-mailen vagy postai úton érkezett panaszra köteles érdemben írásban válaszolni és 25 napon belül a vásárló részére elküldeni.
Amennyiben az eladó a vásárló által megfogalmazott panaszt nem tartja jogosnak úgy azt köteles megindokolni és a vásárló részére írásban elküldeni, továbbá köteles írásban tájékoztatást adni, a vásárló részére, hogy panaszának jellege szerint, mely panaszügyintézési lehetőségek állnak rendelkezésére. Az eladó köteles megadni a fogyasztó lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti illetékes békéltető testület székhelyét, telefonos elérhetőségét, internetes elérhetőségét és levelezési címét.
Az eladó a panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát öt évig köteles megőrizni.
A Fogyasztó panasza jellegéből adódóan a Vállalkozás tevékenységével kapcsolatos panaszait az alábbi elérhetőségeken tudja bejelenteni.
Felhasználó a Vállalkozás tevékenységével kapcsolatos panaszait az alábbi elérhetőségeken tudja bejelenteni:
Levelezési cím: 7100 Szekszárd, Mikes u. 7.
Telefonszám : +36 20 4037752
Email cím : info@gwisgo.hu
Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság
1125 Budapest, Szilágyi Erzsébet fasor 22/C.
Levelezési cím: 1530 Budapest, Postafiók: 5.
Telefon: +36 -1-391-1400
Fax: +36-1-391-1410
E-mail: ugyfelszolgalat@naih.hu
Fogyasztóvédelmi hatóság
A fogyasztok a fogyasztóvédelmi panaszaikat a lakhelyükhöz legközelebb eső illetékes járási hivatala fogyasztóvédelemmel foglalkozó munkatársainál jelentetik be.A panasz elbírálását követően szükség esetén lefolytatják a hatósági eljárást. A másodfokú hatósági feladatok – amelyeket korábban az NFH látott el – országos illetékességgel a Pest Megyei Kormányhivatalhoz kerültek. A járási hivatalok listája az alábbi linken található: http://jarasinfo.gov.hu/
Békéltető Testület
A vásárló panaszának elutasítása esetén Ön velünk szemben jogosult fogyasztói panasszal élni, melyet az Ön lakhelye, vagy tartózkodási helye szerinti illetékes Békéltető Testülethez nyújthat be. A békéltető testület eljárása a fogyasztó kérelmére indul. A fogyasztó békéltető testülethez fordulás feltétele, hogy a fogyasztó megkísérelje a vitát közvetlenül a vállalkozással rendezni. A közvetlen vitarendezés történhet személyesen a vállalkozás ügyfélszolgálatán, telefonon, e-mailben. További követelmény, hogy a testület eljárása iránti kérelem, melyet a testület elnökéhez kell benyújtani, tartalmazza az alábbiakat:
a fogyasztó neve, lakóhelye, tartózkodási helye;
annak a vállalkozásnak neve és székhelye, vagy telephelye mellyel a fogyasztó vitában áll;
ha a fogyasztó annál a testületnél kívánja kérelmét benyújtani, amelyiknek az illetékessége a szerződés teljesítésének helyéhez igazodik, akkor a fogyasztónak meg kell jelölnie a szerződés teljesítésének helyét;
a fogyasztó álláspontját a fennálló vitáról, valamint azokat a tényeket, bizonyítékokat amik alátámasztják saját álláspontját;
a fogyasztó azon nyilatkozatát, ami igazolja azt, hogy a vitát megkísérelte rendezni közvetlenül a vállalkozással;
a fogyasztónak nyilatkoznia kell továbbá arról is, hogy nem kezdeményezett eljárást a vitás ügyében másik békéltető testületnél, nem kezdeményezett közvetítői eljárást, illetve polgári peres eljárást;
tartalmaznia kell azt, hogy mit kér, milyen döntés meghozatalát várja a testülettől.
végül a kérelmen szerepelnie kell a fogyasztó aláírásának
Mindezek mellett a kérelemhez csatolni kell minden olyan iratot, melyre a fogyasztó bizonyítékként hivatkozik, továbbá azon iratokat is, melyek bizonyítják, hogy a fogyasztó megkísérelte a vita rendezését a vállalkozással, de az eredménytelen maradt.
Tájékoztatjuk Önt, hogy a vállalkozásunkat együttműködési kötelezettség terheli a békéltető testületi eljárásban.
Békéltető Testületek elérhetőségei:
|
|
Bács-Kiskun Megyei Békéltető Testület |
Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Békéltető Testület |
Bírósági eljárás
Amennyiben a fogyasztó nem fordul békéltető testülethez, vagy az eljárás nem vezetett eredményre, úgy a fogyasztónak a jogvita rendezése érdekében lehetősége van bírósághoz fordulni.
A pert keresetlevéllel kell megindítani, amelyben az alábbi információkat kell feltüntetni:
-
az eljáró bíróságot;
-
a feleknek, valamint a felek képviselőinek nevét, lakóhelyét és perbeli állásá
-
az érvényesíteni kívánt jogot, az annak alapjául szolgáló tényeknek és azok bizonyítékainak előadásával;
-
azokat az adatokat, amelyekből a bíróság hatásköre és illetékessége megállapítható;
-
a bíróság döntésére irányuló határozott kérelmet (kereseti kérelem).
-
A keresetlevélhez csatolni kell azt az okiratot, illetve annak másolatát amelynek tartalmára bizonyítékként hivatkozik.
Online vitarendezési platform
Az Európai Bizottság létrehozott egy honlapot, amelybe a fogyasztók beregisztrálhatnak, így ezen keresztül lehetőségük nyílik, hogy online vásárláshoz kapcsolódó jogvitáikat ezen keresztül rendezzék egy kérelem kitöltésével, elkerülve a bírósági eljárást. Így a fogyasztók tudják érvényesíteni jogaikat anélkül, hogy például a távolság meggátolná őket ebben.
Magyarország is köteles ún. online vitarendezési kapcsolattartó pontot működtetni, ahol minimum két tanácsadónak kell rendelkezésre állnia, akik segítik a vitás feleket, ha az eljárással kapcsolatban kérdésük merülne fel. Ezt a feladatot hazánkban a Budapesti Békéltető Testület látja el.
Az online vitarendezési platform az alábbi linken érhető el: https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm?event=main.home.show&lng=HU
Adatkezelés
A webáruház használata során rendelkezésére bocsátott személyes adatait bizalmasan kezeljük, harmadik fél részére nem adjuk át.
A webáruház böngészése során technikai információk kerülnek rögzítésre (például log fájlok formájában, melyek tartalmazzák a felhasználó ip címét, az időpontot, a meglátogatott oldal URL-jét), mely személyes azonosításra nem használható, de statisztikai célokat szolgál. A rendszer adatokat tárol a felhasználó számítógépén is úgynevezett sütik formájában (cookie). A sütik a felhasználó személyének azonosítására nem alkalmasak, és a munkamenet idején élnek.
A webáruház rendszer használatához a böngészőjében a cookie-k használatát engedélyezni szükséges, nélkülük bizonyos funkciók működésképtelenek.
A megrendelt termékről számla készül, melynek tárolása a hatályos jogszabályokban előírt módon és ideig tárolásra kerül.
Adatainak törlését a rendszerből, vagy adatainak módosítását bármikor írásban kérheti, de ettől független módon törölheti magát az esetlegesen hírlevélre feliratkozók listájáról, anélkül hogy regisztrációja törlésre kerülne. A hírlevélről leiratkozni vagy levélben, e-mailben, vagy a hírlevelek alján található „Leiratkozás” link segítségével is megteheti.
A vállalkozás jelenleg hírlevelet nem küld.
Vegyes rendelkezések
A Felhasználó és a Vállalkozás vitás ügyeiket békés úton próbálják rendezni.
A Felhasználó és a Vállalkozás a jelen Szabályzat hatálya alá tartozó, megegyezéssel 30 nap alatt nem rendezhető esetleges jogvitákra nézve kikötik a szekszárdi városi bíróság illetékességét.
Általános rendelkezések
A jelen szabályzatban nem szabályozott kérdésekben, valamint jelen szabályzat értelmezésére a magyar jog az irányadó, különös tekintettel a polgári törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény („Ptk.”) és az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény vonatkozó rendelkezéseire. A vonatkozó jogszabályok kötelező rendelkezései a felekre külön kikötés nélkül is irányadók.
A Vállalkozás az ÁSZF. tekintetében fenntartja a módosítás jogát.