Gwisgo Divat ÁSZF. 2.rész

Megrendeléstől való elállás joga, módja, következményei, visszaküldés

A visszaküldési kérelmet minden esetben a termék visszaküldése előtt jelezni kell a visszaru@gwisgo.hu e-mail címen vagy a rendelkezésre álló elérhetőségeken.

Megrendelés teljesítésig, azaz a megrendelt termék(ek) postaszolgálatnak történő átadásáig a rendelés szabadon és következmény nélkül módosítható, illetve lemondható. Ilyen esetben küldje el nekünk a megrendelés azonosítószámát, termékek cikkszámát, megnevezését - melyet a visszaigazoló e-mailben talál – a info@gwisgo.hu e-mail címre. Amennyiben az Ügyfél eláll a megrendeléstől, de a termék vételárát már átutalta, abban az esetben vásárlása végösszegét a vállalkozás 8 napon belül visszafizeti.

Az utánvéttel megrendelt termék át nem vétele NEM jelenti az elállási jog jogszerű gyakorlását. Ezt a tevékenységet a vállalkozás szándékos károkozásnak tekinti és kezelési költséget érvényesít a fizetési kötelezettséget vállaló, de nem teljesítő -szerződésszegő- megrendelő felé.

 Amennyiben az Ügyfél a termék házhoz szállítása után kíván a vásárlástól elállni, azt az áru átvételét követő 14 munkanapon belül, indoklás nélkül megteheti. Ennek módjáról a 45/2014. (II. 26.) -Korm. rendelet a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól- számú kormányrendelet rendelkezik. Amennyiben elállási jogával kíván élni, azt írásban, levélben vagy e-mailben teheti meg, hivatkozva a termékre és a megrendelés azonosítójára.

 Amennyiben a megrendelő nem elégedett a kiszállított termékkel az elállás jogát 14 napon belül, attól a naptól kezdve gyakorolhatja, amikor az árut átvette. A terméket eredeti, sértetlen, nem használatba vett állapotban saját költségén kell visszajuttatnia vállalkozás által megadott címre. A vállalkozás mindenkor az elérhető legkedvezőbb áru visszaküldési módot javasolja, a megrendelő érdekeinek legmesszemenőbb figyelembevételével. A vállalkozás kizárólag új állapotú, sérülésmentes, hiánytalan tartalmú és csomagolású (a cipős doboz nem csomagolóanyag, hanem a termék része!) termék visszaszolgáltatása esetén köteles a teljes vételárat megtéríteni.

Azon terméket, amely ’ÚJ termékként’ újra értékesítésre alkalmatlan állapotúvá vált a vállalkozásnak nem áll módjában forgalomba hozható, nem értékcsökkent termékként visszáruzni. A feltételek nem teljesülése esetén a vállalkozás fenntartja magának a jogot a visszaküldés elutasítására. Ez esetben a megrendelő dönthet úgy, hogy kéri a termék újra elküldését, de ez esetben a szállítási díjak a megrendelőt terhelik.

A következő (a jogszabályi kereteken felül) esetekben NEM LEHETSÉGES AZ ELÁLLÁSI JOGGAL VALÓ ELÁLLÁSSAL TÖRTÉNŐ VISSZAKÜLDÉS:

- A termék bepiszkolódása, (cipő esetén mély járóránc kialakulása)

- A termék fizikai állapotának sérülése esetén

- A termék próbát meghaladó használatba vétele esetén

A termék kipróbáláson felüli használati (értékcsökkenési) díjakat az alábbi szerint határozzuk meg:

Minden esetben a termék vételárából számítjuk az értékcsökkenés mértékét.

- A termék dobozának sérülése, gyűrődés, állagának megváltozása esetén: 30%.

- A termék gyári címkéjének eltávolítása esetén: 20%.

A termék visszaszolgáltatása csak és kizárólag postai úton lehetséges az elállási nyilatkozatban feltüntetett címre küldve.
Csere esetében elállási nyilatkozat kitöltése szükségtelen.

A fogyasztó kötelezettségei elállás vagy felmondása esetén

Amennyiben a fogyasztó élni kíván az indoklás nélküli elállási joggal, abban az esetben köteles az elállási szándékát tartalmazó elállási nyilatkozatot a termék kézhezvételétől számított 14 napon belül az alábbi elérhetőségek egyikére elküldeni:

Postázási cím: Az elállási nyilatkozatban feltüntetett módozatok szerint.

Elállási nyilatkozat letöltése

Email cím: visszaru@gwisgo.hu

Amennyiben a fogyasztó a 45/2014. (II. 26.) Kormányrendelet 22. §-nak megfelelően élni szeretne az elállási jogával, úgy köteles a terméket haladéktalanul, de legkésőbb az elállás közlésétől számított tizennégy napon belül az Eladó által megjelölt címre visszaküldeni, illetve a vállalkozásnak vagy a vállalkozás által a termék átvételére meghatalmazott személynek átadni. A határidő betartottnak minősül, ha a fogyasztó a terméket a határidő lejárta előtt elküldi.A fogyasztó viseli az elállási jog gyakorlása miatt az áru visszaszolgáltatásával kapcsolatban felmerülő költségeket, kivéve ha az Eladó  vállalja ezen költség viselését. A fogyasztót ezen felül egyéb költség nem terheli. Webáruházunk esetében az Eladó nem vállalja át az áru visszaszállítási költségét, így az a vásárlót terheli.Abban az esetben, ha az üzlethelyiségen kívül kötött szerződés megkötésével egyidejűleg a terméket kifuvarozták a fogyasztónak, az Eladó saját költségén fuvarozza vissza a terméket, ha az jellegénél fogva postai küldeményként nem küldhető vissza.A fogyasztó csak a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenésért felel. Nem felel a fogyasztó az értékcsökkenésért, ha a vállalkozás a fogyasztót nem tájékoztatja az elállási jogról.

A Packeta.hu - kézbesítés személyes átvevőhelyre szolgáltatással érkezett csomagot

  • 1., az átvételi ponton keresztül küldheti vissza. Az ehhez szükséges webáruház ID azonosítót minden esetben a visszaküldési kérelem beérkezése után e-mailben küldjük el Önnek.

  • 2., postai úton, vagy egy másik helyi szállítócégen keresztül feladja és elküldi csomagját az adott ország visszaküldési címére (lásd néhány sorral lejjebb). A címzésben fontos megadni a webáruház azonosítót, amit minden

  • esetben a visszaküldési kérelem beérkezése után e-mailben küldjük el Önnek.

 

Az 1. módon visszaküldött csomagok visszaküldésének költsége Önt terheli, de a feladás helyén nem kell fizetnie, a visszaküldendő összegből kerül levonásra!

A 2. módon visszaküldött csomagok visszaküldésének költsége Önt terheli és a feladás helyén kell fizetnie!

Az MPL, DPD, Sprinter Futárszolgálattal érkezett csomagot,

ha a csomag méret legfeljebb 50 x 31 x 35 cm és maximum 20 kg ) a következő címre kérjük visszaküldeni:

(Gurzó Ferencné e.v. 2315 Szigethalom, 757 sz. automata - Szigethalom Lidl

Cím: 2315 Szigethalom, Mű út 7., Tel: +36204037752, E-mail: visszaru@gwisgo.hu )

minden más méretű csomagot a következő címre kérjük visszaküldeni:

(Gurzó Ferencné e.v. Szigethalom posta „Postán maradó”

2315 Szigethalom, Szabadkai utca 55.Tel.: 20 403 77 52, E-mail: visszaru@gwisgo.hu )

Az ily módon visszaküldött csomagok visszaküldésének költsége Önt terheli és a feladás helyén kell fizetnie!

FoxPosttal érkezett csomagot a FoxPost automata visszaküldés funkciójával és az átvételi sms kód használatával lehet visszaküldeni.

Az ily módon visszaküldött csomagok visszaküldése 800 Ft, ezért az automatánál NEM kell fizetnie, utólag rendezzük a termék árának visszatérítésénél!

A Fogyasztó által visszaküldött termékek esetleges értékcsökkenésének megállapításához a Vállalkozás bevizsgálást végez. A Vállalkozás a vizsgálatba szükség esetén külső szakértő bevonását is igénybe veheti. A vizsgálat időtartama az „azonnali szemrevételezés” időtartamtól legfeljebb a visszatérítési kötelezettség időpontjáig tart. Az elállási jog gyakorlása semmilyen többletköltséget (kivételeket lásd: Fogyasztóbarát tájékoztató) nem jelent a vásárló számára, a termék visszajuttatásáról azonban Ügyfélnek kell gondoskodnia. Írásban történő elállás esetén elegendő az elállási nyilatkozatot 8 munkanapon belül elküldeni, egyúttal gondoskodnia kell a termék mihamarabbi visszajuttatásáról.

Az elállási jog gyakorlása során a Vásárló jóhiszeműen köteles eljárni, jogát rendeltetésének megfelelően köteles gyakorolni. Ezen joggyakorlás nem vezethet a joggal való visszaéléshez a Vásárló részéről. (Ptk. 1:5. paragrafusa a törvény tiltja a joggal való visszaélést

Elállás esetén a vállalkozás követelheti a fogyasztótól az áru nem rendeltetésszerű használatából eredő kárai megtérítését (lásd: fent).

A felek eltérő megállapodása hiányában a fogyasztó nem gyakorolhatja az elállási jogot olyan termék értékesítése esetében, amely a fogyasztó személyéhez kötött, illetve amelyet a fogyasztó utasításai alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő.

A fogyasztó nem élhet az elállás jogával, ha a terméket a vásárlást követően használatba vette, kimosta vagy bármilyen átalakításnak vetette alá, feltéve, hogy a termék megfelel a rajta feltüntetett minőségi követelményeknek.

Továbbá a fogyasztót a következő esetekben sem illeti meg az elállási jog:

  • Olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a Fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állított elő a Vállalkozás, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a Felhasználó személyére szabtak.

  • Romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző termék tekintetében.

  • Olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza. (pl. cumi, kozmetikumok, étrend-kiegészítők). Ez esetben, azonban, ha a csomagolást, a védőfóliát még nem bontotta fel, vagyis a terméket még nem vette használatba, úgy visszaküldhető a termék.

 Kérjük, hogy a terméket ne utánvéttel küldje vissza! Az utánvéttel visszaküldött csomagot nem áll módunkban átvenni.

A termékek visszajuttatásának költségét illetően webáruházunkban az előzőekben ismertetett módozatok érvényesek. A jogszabály rendelkezése szerint amennyiben a vásárlás előtt a megrendelőt tájékoztatták a visszaküldés költségeiről akkor az a megrendelőt terheli!

Amennyiben a visszaküldött csomag megfelel a fenti feltételeknek, A vállalkozás kötelezettséget vállal arra, hogy a vételárat a hatályos jogszabályokban rögzítetteknek megfelelően, a csomag átvételét követő 8 napon belül visszafizeti (kizárólag bankszámlára) a vásárló részére. A visszatérítendő összeget a vállalkozás a következő költségek levonása mellett téríti vissza:

              - vételár visszafizetésének költsége

              - a kiszállítási költséget - amennyiben a megrendelő nem az alap

                szolgáltatást (csomagkuldo.hu, FoxPost, MPL átvételi pontok), hanem más

                kényelmi szolgáltatást kért (házhoz kézbesítés, stb..)

              - az extra fizetési (utánvét, bankkártyás) szolgáltatást kért

 Rendelés előtt kérjük, legyen szíves vegye fel a kapcsolatot ügyfélszolgálatunkkal, így pontos információt kaphat a termék paramétereit illetően. Sajnos azt nem tudjuk, hogy tetszeni fog Önnek felvéve ruhadarab, de minden minden rendelkezésre álló információval segítünk, hogy sikerüljön a megfelelő modell kiválasztása.

 Az utánvéttel megrendelt, a megrendelő által elfogadott kiszállítási időpontban kiszállított, de a megrendelő által át nem vett és a szállító által visszaszállított termékek esetében a vállalkozás értékhatártól függően kezelési költséget számít fel. Ennek mértéke 0-50.000 Ft közötti áruértékre 2.500 Ft, 50.000-100.000 Ft áruértékre 3.000 Ft, 100.000 -200.000 Ft áruértékre 3.500 Ft.

 A vállalkozás végig fenntartja magának a jogot, hogy elálljon a szerződéstől.

 Kellékszavatosság, szavatosság : ruházati termékek

 Szavatossági igény minden esetben kizárólag a számla bemutatásával érvényesíthető

A Felhasználó a Vállalkozás hibás teljesítése esetén a vállalkozással szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény rendelkezéseinek megfelelően.

Fogyasztói szerződés esetén a Fogyasztónak minősülő Felhasználó az átvétel időpontjától számított 2 éves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit, azokért a termékhibákért, amelyek a termék átadásának időpontjában már léteztek. Két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait a Felhasználó érvényesíteni már nem tudja.

Nem a Fogyasztóval kötött szerződés esetén a Felhasználó az átvétel időpontjától számított 1 éves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit.

A Felhasználó – választása szerint – az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet: Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha ezek közül a Felhasználó által választott igény teljesítése lehetetlen, vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást, vagy a kicserélést a Felhasználó nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását, vagy a hibát a vállalkozás költségére a Felhasználó is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat.

A választott kellékszavatossági jogáról a Felhasználó egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Felhasználó viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.

A Felhasználó köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő (2) hónapon belül közölni.

A Felhasználó közvetlenül a vállalkozással szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.

A teljesítést (vagyis a kiszállítást, átvételt) követő hat hónapon belül felismert hiba esetén vélelmezni kell, hogy a hiba már a teljesítés időpontjában fennállt, kivéve, ha e vélelem a hiba jellegével, vagy a termék természetével összeegyeztethetetlen. A Vállalkozás csak akkor mentesül a szavatosság alól, ha ezt a vélelmet megdönti, vagyis bizonyítja, hogy a termék hibája a Felhasználó részére történő átadást követően keletkezett. Ennek alapján a Vállalkozás nem köteles a Felhasználó kifogásának helyt adni, ha megfelelően bizonyítja, hogy a hiba oka, a termék nem rendeltetésszerű használatának következménye. A teljesítést követő hat hónap elteltével azonban a bizonyítási teher megfordul, vagyis vita esetén a Felhasználónak kell bizonyítania, hogy a hiba már a teljesítés időpontjában fennállt. A vásárlást követő 6 hónapon belül az esetlegesen szükségessé váló külső szakvéleményt a vállalkozás ügyfélszolgálata szerzi be, 6 hónapon túl, de 2 éven belül pedig az Ügyfél fordulhat a fogyasztóvédelmi szervhez, ha külső szakvéleményt szeretne a kifogásolt termékről. A szavatossági igény elfogadása esetén a fogyasztó által elvárható rendeltetésre figyelemmel javítást, cserét, pénzvisszafizetést - lehetőség szerint 15 napon belül - biztosítunk.

  Termékszavatosság

Termékszavatosság kizárólag ingó dolog (termék) hibája esetén merülhet fel. Ez esetben a Fogyasztónak minősülő a Felhasználó – választása szerint – a kellékszavatosság alapján megillető jogát vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.

Termékszavatossági igényként a Felhasználó kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.

A termék akkor minősül hibásnak, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek, vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

Termékszavatossági igényét a Felhasználó a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két (2) éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.

A Felhasználó a termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja.

A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén a Felhasználónak kell bizonyítania.

A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:

  • a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy

  • a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy

  • a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.

A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.

Ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igény egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthető. Termékszavatossági igény eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a Felhasználó a gyártóval szemben érvényesítheti.

 

Reklamációk kezelése, kapcsolattartás

A vásárlás során előforduló hibák, félreértések reklamációhoz vezethetnek. Az üzletszabályzatban leírtaknak megfelelően járunk el minden reklamáció kezelése esetén. Minden beérkezett véleményre reagálunk és minden általunk, illetve szállítóink által elkövetett hiba esetén a legnagyobb rugalmassággal - vásárlóink érdekeit szem előtt tartva - járunk el. Vásárlóinkkal a kapcsolatot ügyfélszolgálatunk elérhetőségein keresztül tartjuk. Bármilyen észrevétele van termékeinkkel, szolgáltatásainkkal, kérjük, jelezze részünkre.

A webáruház tevékenységével, vagy a webáruház által forgalmazott termékkel kapcsolatos panaszaikat e-mailben és postai úton is benyújthatják a webáruház üzemeltetője részére. Az eladó az e-mailen vagy postai úton érkezett panaszra köteles érdemben írásban válaszolni és 25 napon belül a vásárló részére elküldeni.

Amennyiben az eladó a vásárló által megfogalmazott panaszt nem tartja jogosnak úgy azt köteles megindokolni és a vásárló részére írásban elküldeni, továbbá köteles írásban tájékoztatást adni, a vásárló részére, hogy panaszának jellege szerint, mely panaszügyintézési lehetőségek állnak rendelkezésére. Az eladó köteles megadni a fogyasztó lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti illetékes békéltető testület székhelyét, telefonos elérhetőségét, internetes elérhetőségét és levelezési címét. 
Az eladó a panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát öt évig köteles megőrizni.
A Fogyasztó panasza jellegéből adódóan a Vállalkozás tevékenységével kapcsolatos panaszait az alábbi elérhetőségeken tudja bejelenteni.

Felhasználó a Vállalkozás tevékenységével kapcsolatos panaszait az alábbi elérhetőségeken tudja bejelenteni:
Levelezési cím: 7100 Szekszárd, Mikes u. 7.
Telefonszám : +36 20 4037752

Email cím : info@gwisgo.hu

Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság 
1125 Budapest, Szilágyi Erzsébet fasor 22/C. 
Levelezési cím: 1530 Budapest, Postafiók: 5. 
Telefon: +36 -1-391-1400 
Fax: +36-1-391-1410 
E-mail: ugyfelszolgalat@naih.hu

Fogyasztóvédelmi hatóság

A fogyasztok a fogyasztóvédelmi panaszaikat a lakhelyükhöz legközelebb eső illetékes járási hivatala fogyasztóvédelemmel foglalkozó munkatársainál jelentetik be.A panasz elbírálását követően szükség esetén lefolytatják a hatósági eljárást. A másodfokú hatósági feladatok – amelyeket korábban az NFH látott el – országos illetékességgel a Pest Megyei Kormányhivatalhoz kerültek. A járási hivatalok listája az alábbi linken található: http://jarasinfo.gov.hu/

Békéltető Testület

A vásárló panaszának elutasítása esetén Ön velünk szemben jogosult fogyasztói panasszal élni, melyet az Ön lakhelye, vagy tartózkodási helye szerinti illetékes Békéltető Testülethez nyújthat be. A békéltető testület eljárása a fogyasztó kérelmére indul. A fogyasztó békéltető testülethez fordulás feltétele, hogy a fogyasztó megkísérelje a vitát közvetlenül a vállalkozással rendezni. A közvetlen vitarendezés történhet személyesen a vállalkozás ügyfélszolgálatán, telefonon, e-mailben. További követelmény, hogy a testület eljárása iránti kérelem, melyet a testület elnökéhez kell benyújtani, tartalmazza az alábbiakat:
a fogyasztó neve, lakóhelye, tartózkodási helye;
annak a vállalkozásnak neve és székhelye, vagy telephelye mellyel a fogyasztó vitában áll;
ha a fogyasztó annál a testületnél kívánja kérelmét benyújtani, amelyiknek az illetékessége a szerződés teljesítésének helyéhez igazodik, akkor a fogyasztónak meg kell jelölnie a szerződés teljesítésének helyét;
a fogyasztó álláspontját a fennálló vitáról, valamint azokat a tényeket, bizonyítékokat amik alátámasztják saját álláspontját;
a fogyasztó azon nyilatkozatát, ami igazolja azt, hogy a vitát megkísérelte rendezni közvetlenül a vállalkozással;
a fogyasztónak nyilatkoznia kell továbbá arról is, hogy nem kezdeményezett eljárást a vitás ügyében másik békéltető testületnél, nem kezdeményezett közvetítői eljárást, illetve polgári peres eljárást;
tartalmaznia kell azt, hogy mit kér, milyen döntés meghozatalát várja a testülettől.
végül a kérelmen szerepelnie kell a fogyasztó aláírásának
Mindezek mellett a kérelemhez csatolni kell minden olyan iratot, melyre a fogyasztó bizonyítékként hivatkozik, továbbá azon iratokat is, melyek bizonyítják, hogy a fogyasztó megkísérelte a vita rendezését a vállalkozással, de az eredménytelen maradt.

Tájékoztatjuk Önt, hogy a vállalkozásunkat együttműködési kötelezettség terheli a békéltető testületi eljárásban.

Békéltető Testületek elérhetőségei:

 

 

Bács-Kiskun Megyei Békéltető Testület
Címe: 6000 Kecskemét, Árpád krt. 4.
Telefonszáma: (76) 501-525, (76) 501-500
Fax száma: (76) 501-538
Név: Dr. Horváth Zsuzsanna
E-mail cím: bekeltetes@bacsbekeltetes.hu

Baranya Megyei Békéltető Testület
Címe: 7625 Pécs, Majorossy Imre u. 36.
Levelezési címe: 7602 Pécs, Pf. 109.
Telefonszáma: (72) 507-154
Fax száma: (72) 507-152
Név: Dr. Bodnár József
E-mail cím: bekelteto@pbkik.hu;

Békés Megyei Békéltető Testület
Címe: 5601 Békéscsaba, Penza ltp. 5.
Telefonszáma: (66) 324-976, 446-354, 451-775
Fax száma: (66) 324-976
Név: Dr. Bagdi László
E-mail cím: bmkik@bmkik.hu; bekeltetes@bmkik.hu

Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Békéltető Testület
Címe: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1.
Telefonszáma: (46) 501-091, 501-870
Fax száma: (46) 501-099
Név: Dr. Tulipán Péter
E-mail cím: bekeltetes@bokik.hu;

Budapesti Békéltető Testület
Címe: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99.
Telefonszáma: (1) 488-2131
Fax száma: (1) 488-2186
Név: Dr. Baranovszky György
E-mail cím: bekelteto.testulet@bkik.hu;

Csongrád Megyei Békéltető Testület
Címe: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12.
Telefonszáma: (62) 554-250/118 mellék
Fax száma: (62) 426-149
Név: Dr. Horváth Károly
E-mail cím: info@csmkik.hu;

Fejér Megyei Békéltető Testület
Címe: 8000 Székesfehérvár, Hosszúsétatér 4-6.
Telefonszáma: (22) 510-310
Fax száma: (22) 510-312
Név: Dr. Vári Kovács József
E-mail cím: fmkik@fmkik.hu; bekeltetes@fmkik.hu

Győr-Moson-Sopron Megyei Békéltető Testület
Címe: 9021 Győr, Szent István út 10/a.
Telefonszáma: (96) 520-202; 520-217
Fax száma: (96) 520-218
Név: Horváth László
E-mail cím: bekelteto@gymskik.hu;

Hajdú-Bihar Megyei Békéltető Testület
Címe: 4025 Debrecen, Petőfi tér 10.
Telefonszáma: (52) 500-749
Fax száma: (52) 500-720
Név: Dr. Hajnal Zsolt
E-mail cím: hbkik@hbkik.hu;

Heves Megyei Békéltető Testület
Címe: 3300 Eger, Faiskola út 15.
Levelezési címe: 3301 Eger, Pf. 440.
Telefonszáma: (36) 416-660/105 mellék
Fax száma: (36) 323-615
Név: Dr. Gordos Csaba
E-mail cím: hkik@hkik.hu;

Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Békéltető Testület
Címe: 5000 Szolnok, Verseghy park 8.
Telefonszáma: (56) 510-610
Fax száma: (56) 370-005
Név: Dr. Lajkóné dr. Vígh Judit
E-mail cím: kamara@jnszmkik.hu;

Komárom-Esztergom Megyei Békéltető Testület
Címe: 2800 Tatabánya, Fő tér 36.
Telefonszáma: (34) 513-010
Fax száma: (34) 316-259
Név: Dr. Rozsnyói György
E-mail cím: kemkik@kemkik.hu;

Nógrád Megyei Békéltető Testület
Címe: 3100 Salgótarján, Alkotmány út 9/a
Telefonszám: (32) 520-860
Fax száma: (32) 520-862
Név: Dr. Pongó Erik
E-mail cím: nkik@nkik.hu;

Pest Megyei Békéltető Testület
Címe: 1119 Budapest, Etele út 59-61. 2. em. 240.
Telefonszáma: (1)-269-0703
Fax száma: (1)-269-0703
Név: dr. Csanádi Károly
E-mail cím: pmbekelteto@pmkik.hu
Honlap cím: www.panaszrendezes.hu

Somogy Megyei Békéltető Testület
Címe: 7400 Kaposvár, Anna utca 6.
Telefonszáma: (82) 501-000
Fax száma: (82) 501-046
Név: Dr. Novák Ferenc
E-mail cím: skik@skik.hu;

Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Békéltető Testület
Címe: 4400 Nyíregyháza, Széchenyi u. 2.
Telefonszáma: (42) 311-544, (42) 420-180
Fax száma: (42) 311-750
Név: Görömbeiné dr. Balmaz Katalin
E-mail cím: bekelteto@szabkam.hu;

Tolna Megyei Békéltető Testület
Címe: 7100 Szekszárd, Arany J. u. 23-25.
Telefonszáma: (74) 411-661
Fax száma: (74) 411-456
Név: Dr. Gáll Ferenc
E-mail cím: kamara@tmkik.hu;

Vas Megyei Békéltető Testület
Címe: 9700 Szombathely, Honvéd tér 2.
Telefonszáma: (94) 312-356
Fax száma: (94) 316-936
Név: Dr. Kövesdi Zoltán
E-mail cím: vmkik@vmkik.hu

Veszprém Megyei Békéltető Testület
Cím: 8200 Veszprém, Budapest u.3.
Telefonszáma: 88/429-008,
Fax száma: 88/412-150
Név: dr. Vasvári Csaba elnök
E-mail cím: info@bekeltetesveszprem.hu

Zala Megyei Békéltető Testület
Címe: 8900 Zalaegerszeg, Petőfi utca 24.
Telefonszáma: (92) 550-513
Fax száma: (92) 550-525
Név: Dr. Molnár Sándor
E-mail cím: zmbekelteto@zmkik.hu, zmkik@zmkik.hu

Bírósági eljárás 

Amennyiben a fogyasztó nem fordul békéltető testülethez, vagy az eljárás nem vezetett eredményre, úgy a fogyasztónak a jogvita rendezése érdekében lehetősége van bírósághoz fordulni.

A pert keresetlevéllel kell megindítani, amelyben az alábbi információkat kell feltüntetni:  

    • az eljáró bíróságot;

    • a feleknek, valamint a felek képviselőinek nevét, lakóhelyét és perbeli állásá

    • az érvényesíteni kívánt jogot, az annak alapjául szolgáló tényeknek és azok bizonyítékainak előadásával;

    • azokat az adatokat, amelyekből a bíróság hatásköre és illetékessége megállapítható;

    • a bíróság döntésére irányuló határozott kérelmet (kereseti kérelem).

    • A keresetlevélhez csatolni kell azt az okiratot, illetve annak másolatát amelynek tartalmára bizonyítékként hivatkozik.

Online vitarendezési platform

Az Európai Bizottság létrehozott egy honlapot, amelybe a fogyasztók beregisztrálhatnak, így ezen keresztül lehetőségük nyílik, hogy online vásárláshoz kapcsolódó jogvitáikat ezen keresztül rendezzék egy kérelem kitöltésével, elkerülve a bírósági eljárást. Így a fogyasztók tudják érvényesíteni jogaikat anélkül, hogy például a távolság meggátolná őket ebben.

Magyarország is köteles ún. online vitarendezési kapcsolattartó pontot működtetni, ahol minimum két tanácsadónak kell rendelkezésre állnia, akik segítik a vitás feleket, ha az eljárással kapcsolatban kérdésük merülne fel. Ezt a feladatot hazánkban a Budapesti Békéltető Testület látja el.
Az online vitarendezési platform  az alábbi linken érhető el: https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm?event=main.home.show&lng=HU

Adatkezelés

A webáruház használata során rendelkezésére bocsátott személyes adatait bizalmasan kezeljük, harmadik fél részére nem adjuk át.

A webáruház böngészése során technikai információk kerülnek rögzítésre (például log fájlok formájában, melyek tartalmazzák a felhasználó ip címét, az időpontot, a meglátogatott oldal URL-jét), mely személyes azonosításra nem használható, de statisztikai célokat szolgál. A rendszer adatokat tárol a felhasználó számítógépén is úgynevezett sütik formájában (cookie). A sütik a felhasználó személyének azonosítására nem alkalmasak, és a munkamenet idején élnek.

A webáruház rendszer használatához a böngészőjében a cookie-k használatát engedélyezni szükséges, nélkülük bizonyos funkciók működésképtelenek.

A megrendelt termékről számla készül, melynek tárolása a hatályos jogszabályokban előírt módon és ideig tárolásra kerül.

Adatainak törlését a rendszerből, vagy adatainak módosítását bármikor írásban kérheti, de ettől független módon törölheti magát az esetlegesen hírlevélre feliratkozók listájáról, anélkül hogy regisztrációja törlésre kerülne. A hírlevélről leiratkozni vagy levélben, e-mailben, vagy a hírlevelek alján található „Leiratkozás” link segítségével is megteheti.

A vállalkozás jelenleg hírlevelet nem küld.

Vegyes rendelkezések

A Felhasználó és a Vállalkozás vitás ügyeiket békés úton próbálják rendezni.

A Felhasználó és a Vállalkozás a jelen Szabályzat hatálya alá tartozó, megegyezéssel 30 nap alatt nem rendezhető esetleges jogvitákra nézve kikötik a szekszárdi városi bíróság illetékességét.

Általános rendelkezések

A jelen szabályzatban nem szabályozott kérdésekben, valamint jelen szabályzat értelmezésére a magyar jog az irányadó, különös tekintettel a polgári törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény („Ptk.”) és az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény vonatkozó rendelkezéseire. A vonatkozó jogszabályok kötelező rendelkezései a felekre külön kikötés nélkül is irányadók.

A Vállalkozás az ÁSZF. tekintetében fenntartja a módosítás jogát.